REKLAMACIJE

GAGAMOBILE
Miša Jovanović PR
Radnja za servisiranje i internet prodaja GAGAMOBILE 
Vranjanska 47, 18000 Niš
Tekući račun: 325-9500700034334-13 OTP Banka

Šifra delatnosti: 4791
Matični broj: 63631949
PIB: 108691849
Tel: 069/5530053
E-pošta:gagamobilenis@gmail.com




U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS" br. 62/2014, u daljem tekstu: Zakon), a u vezi 
obavljanja pretežne delatnosti preduzeća GAGAMOBILE (u daljem tekstu: Prodavac) donosim

PRAVILNIK O NAČINIMA I USLOVIMA REŠAVANJA REKLAMACIJA

I Osnovne odredbe
Član 1
Ovim Pravilnikom Prodavac uredjuje način, uslove i postupak rešavanja reklamacija potrošača zbog 
nesaobraznosti robe (pojam nesaobraznost je definisan u čl. 11 ovog Pravilnika), kao i ovlašćenja, 
obaveze i odgovornost Prodavca u pogledu ostvarivanja prava potrošača na reklamaciju.
Član 2
Primena ovog Pravilnika je obavezna za radnju za servisiranje i nternet prodaju GAGAMOBILE Niš
Član 3
Prodavac ima obavezu da ovaj Pravilnik bude uvek dostupan potrošaču na sajtu prodavnice iz člana 2.
Član 4
Potrošač, u smislu ovog Pravilnika, jeste svako fizičko lice koje u internet prodavnici Prodavca kupuje 
proizvode u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti.
Član 5
Prodavac je odgovoran za isticanje cene proizvoda i za ostale obaveze utvrdjene Zakonom u cilju tačnog 
informisanja potrošača.
Član 6
Prodavac je dužan da se prema potrošačima ophodi sa primerenim poštovanjem i ljubaznošću.
Član 7
Ovaj pravilnik primenjuje se samo na robu za koju se ne izdaje garantni list.
Za robu za koje davalac garancije jemči ispravno funkcionisanje u garantnom roku primenjuju se pravila 
iz čl. 56 Zakona i čl. 501 do 507 Zakona o obligacionim odnosima.
II Prava potrošača na reklamaciju
Član 8
U članu 51 Zakona odredjeno je da je Prodavac odgovoran za nesaobraznost robe ako su nesaobraznost 
ili njeni uzroci postojali u času kupovine (prelaska rizika na potrošača), bez obzira da li je Prodavac
za njih znao. 
U članu 53 Zakona propisuje se rok ove odgovornosti od dve godine i teret dokazivanja u tom periodu.
Za nesaobraznost koja se pojavi u prvih šest meseci od dana kupovine smatra se da je postojala u 
času kupovine (ili su postojali njeni uzroci). Za nju je odgovoran Prodavac osim u slučajevima 
navedenim u članovima 12 i 13 ovog Pravilnika. Za nesaobraznost koja se pojavi nakon prvih šest 
meseci do isteka dve godine, teret dokazivanja da su uzroci te nesaobraznosti postojali u času 
kupovine je na kupcu.
Član 9
Reklamacija se podnosi putem elektronske pošte ili preporučenim pismom na adrese Prodavca - obe 
adrese moraju biti naznačene na sajtu prodavnice iz člana 2 ovog Pravilnika.
Potrošač je dužan da podnese reklamaciju u što kraćem roku od otkrivanja nesaobraznosti na robi.
Danom kupovine (dan prelaska rizika na potrošača) smatra se dan kada je potrošaču roba uručena.
Član 10
Potrošač može podneti reklamaciju zbog:
- vidljive nesaobraznosti robe koja postoji u času isporuke, bez obzira da li je ona Prodavcu bila poznata;
- skrivene nesaobraznosti koja se pojavi posle isporuke;
- nekorektnog odnosa Prodavca prema kupcu;
- uskraćivanja drugih prava potrošača utvrdjenih Zakonom i drugim propisima.
Član 11
Nesaobraznost postoji ako isporučena roba:
- ne odgovara opisu koji je dao Prodavac;
- nema svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
- nema svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je Prodavcu bila 
poznata ili mu je morala biti poznata; 
- po kvalitetu i funkcionisanju ne odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač 
može osnovano da 
očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane Prodavca,
naročito ako je
obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Član 12
Potrošač nema pravo na reklamaciju:
- ako mu je u času kupovine bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna;
- ako je propustio rok za podnošenje koji je naveden u IZJAVI O REKLAMACIJI; 
- ako je nesaobraznost nastala njegovom krivicom ili krivicom trećeg lica;
- ako se nije pridrzavao uputstva za upotrebu u vezi sa rukovanjem, uslovima rada, čuvanjem i 
održavanjem robe;
- ako je roba popravljana ili izmenjena/dogradjivana na bilo koji način;
- ako je došlo do mehaničkog ili toplotnog oštećenja robe;
- ako je nesaobraznost posledica vremenskih nepogoda, udara groma, varijacija napona u električnim 
instalacijama i sl;
- za potrošne delove i proizvode koji se uobičajeno troše/habaju u toku rada (kablovi, baterije, adapteri, 
punjači, antene, sijalice, LED, displeji...);
- za neznatnu nesaobraznost koja ne utiče na funkcionalnost. 
Član 13
Za potrošne delove i proizvode koji se uobičajeno troše/habaju u toku rada (iz člana 12 stav 1. alineja 8) 
Prodavac može da propiše radnu garanciju u skladu sa čl.53 stav 2. Zakona. 
III Postupak rešavanja REKLAMACIJE
Član 14
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od prijema reklamacije, odgovori 
potrošaču. Odgovor Prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata 
reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.
Ukoliko potrošač ne može otkloniti nesaobraznost na osnovu instrukcija Prodavca, potrebno je da robu 
pošalje na adresu Prodavca, zajedno sa računom i Izjavom o reklamaciji/Garantnim listom.
Potrošač može da robu vrati u originalnoj ambalaži, ali nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu
ambalažu robe ne može biti 
uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
Potrošač je u obavezi da robu iz stava 2. ovog člana pošalje na način i prema instrukcijama Prodavca. 
Potrošač ne može robu iz stava 2. ovog člana slati Prodavcu kao otkupnu pošiljku.
Troškovi slanja iz stava 2. ovog člana padaju na teret Prodavca. 
Član 15
Prodavac je dužan da primi pošiljku iz člana 14 stav 2. ovog Pravilnika i da obavesti potrošača istog 
dana, a najkasnije u roku od dva radna dana, ukoliko nije poslao sve pripadajuće delove proizvoda, 
račun i/ili Izjavu/Garantni list.
Član 16
U slučaju osnovanosti reklamacije i pozitivne odluke Prodavca, potrošač ima sledeća prava:
- da bira da nesaobraznost robe Prodavac otkloni opravkom ili zamenom. Ukoliko to nije moguće, 
potrošač ima pravo na umanjenje cene ili raskid ugovora;
- ako se nesaobraznost pojavila u roku od šest meseci, potrošač ima pravo da bira između zamene, 
odgovarajućeg umanjenja cene ili da izjavi da raskida ugovor;
- ako se nesaobraznost pojavila u roku od šest meseci, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom 
uz izričitu saglasnost potrošača.
Opravka ili zamena mora se izvršiti bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.
Otklanjanje nesaobraznosti zamenom podrazumeva zamenu za novu istu robu, odnosno robu približnih 
karakteristika i cenovnog ranga ukoliko Prodavac nema i ne moze da nabavi istu. 
Član 17
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u zakonskom roku od 30 dana za tehničku robu (čl. 56 stav 7. 
Zakona).
U slučaju vraćanja iznosa za nesaobraznu robu Prodavac je dužan da potrošaču bez odlaganja isti vrati, 
a najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja reklamacije.
Član 18
Troškovi slanja robe potrošaču na osnovu pozitivne odluke Prodavca iz člana 16 stav 1. padaju na teret 
Prodavca. 
Prodavac ima pravo da izabere način slanja.
Ukoliko Prodavac, na osnovu člana 12 ovog Pravilnika, utvrdi neosnovanost reklamacije poslaće proizvod 
potrošaču tek nakon što potrošač uplati na račun Prodavca troškove slanja u oba pravca. 
IV Ostale odredbe
Član 20
Kada prodaje nesaobraznu robu Prodavac je dužan da je izdvoji i da istakne jasno i vidljivo obaveštenje 
potrošačima o nesaobraznosti i upozorenje da ne odgovara za istu.
Član 21
Ovaj Pravilnik ima prirodu opšteg pravnog akta. 



U Nišu, 01.10.2014. 

Miša Jovanović

Нема коментара:

Постави коментар